Deze foto’s verschenen eerder in de Visserijdagenspecial van de Harlinger Courant.
Tekst en foto’s: © Festina Lente, Inge van Hesteren
De meidengekte van de band Be-Brave.
Spekjesfabriek Frisia deelt spekjes uit, om het product te promoten na de brand.
Atze en Jan Walstra van de spekjesfabriek houden ook van Fryslân.
Start van de klompzeilwedstrijd in de Zuidoostersingel.
Van burgemeester Roel Sluiter ontvangen de winnaars een geldbedrag in envelop.
De twee nichtjes Eva van der Werf (l.) en Lize Schakenbos met hun klompzeilbootjes ‘Houdienvreetjuh’ en ‘Mustnietsunûvernaarmekiekejuh’. Eva, die voor de eerste keer meedeed, kreeg een eerste prijs, Lize een tweede. Dit is haar vierde keer en al twee keer kreeg ze de eerste prijs.
Vijftien jaar geleden bedacht Reid het klompzeilen. Hij zag af van een staatsiebezoek aan Berlijn, want dit derde lustrum in Harlingen wilde hij niet missen. “Ze nodigden me uit om hier de bel te luiden. Dat is vaste traditie. Nadat Eelke Scherjon en ik het basisklompje ontwikkelden is het heel groot geworden. Vierduizend klompzeilbootjes zijn er intussen al gebouwd. Straks in de herfstvakantie hebben we ook weer klompjesilen tijdens het weekend van de Strontrace in Workum.”
De familie Dirks leeft zich uit op de reclame van de provincie Fryslân. Gedurende de zomer plaatst de provincie de letters ‘I love Fryslân’ op allerlei publieksevenementen. Van links naar rechts: Jaymie (8), vriendje Mats (8), Nadia (3), Mama Amy (39) en Mattieux (9).
Voor het eerst in Harlingen, tijdens het tobbedansen: spektakel met fluboarden.
Deze foto’s verschenen eerder in de Visserijdagenspecial van de Harlinger Courant.
Tekst en foto’s: © Festina Lente, Inge van Hesteren